Köpsvilkor
Vi är glada över att välkomna dig till BabySmiles, din destination för kvalitetsprodukter och utmärkt service. Vi är baserade i Mölndal och strävar efter att erbjuda våra kunder det bästa urvalet av produkter och den bästa kundupplevelsen.
Vill du komma i kontakt med oss? Du är välkommen att skicka ett mejl till vår kundtjänst på [email protected] Vårt dedikerade team är redo att hjälpa dig med eventuella frågor eller förfrågningar du kan ha. Vi strävar alltid efter att svara så snabbt som möjligt för att säkerställa din fullständiga tillfredsställelse.
Tack för att du väljer BabySmiles. Vi ser fram emot att höra från dig och hjälpa dig med dina behov!
1. Beställning och avtal
1.1 Genom att göra en beställning hos oss ingår du ett avtal om köp av de produkter du har valt.
1.2 När du har lagt din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. Orderbekräftelsen utgör en bekräftelse på att vi mottagit din beställning.
1.3 Avtalet mellan dig och oss träder i kraft först när vi skickar en bekräftelse på att varan har skickats från vårt lager.
2. Priser och betalning
2.1 Priserna på vår webbplats anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms om inte annat anges.
2.2 Betalning kan göras med de betalningsmetoder som anges på vår webbplats. Vi förbehåller oss rätten att neka vissa betalningsmetoder i enskilda fall.
3. Leverans och frakt
3.1 Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från det att beställningen har behandlats. Vissa produkter är leveranstiden mellan 5-10 arbetsdagar. Vi strävar alltid efter att leverera din beställning så snart som möjligt.
3.2 För att kunna fullfölja din beställning och säkerställa leverans av våra produkter samarbetar vi med följande fraktbolag: Postnord och skulle vi behöva hjälp med att frakta då har vi våran leverantör som hjälper till YunExpress. Vi delar endast specifik information med fraktbolaget som är nödvändig för att slutföra leveransen. Detta inkluderar förnamn, efternamn och leveransadress. Vid behov kan även din e-postadress och/eller mobilnummer delas med fraktbolaget för avisering om leveransen. Din integritet är viktig för oss, och vi ser till att endast nödvändig information delas för leveransändamål.
3.3 Vi ansvarar för att produkterna levereras i gott skick och väl förpackade. Ansvaret övergår till köparen i samband med att Postnord har lämnat paketen. Om en vara skadas under transporten är det viktigt att du kontaktar oss omedelbart för att rapportera skadan.
4. Ångerrätt och returer
4.1 Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit varan utan att ange någon anledning.
4.2 För att använda ångerrätten måste du meddela oss tydligt inom ångerfristen. Vi tar inte emot använda produkter. Skicka ett e-postmeddelande till oss, ange ordernummer.
4.3 Om du ångrar ditt köp ska varan returneras i oskadat skick och i originalförpackning.
4.4 Vi återbetalar beloppet för den returnerade varan inom 30 dagar från det att vi mottagit varan.
5. Reklamationer
5.1 Om du upptäcker fel eller brister i en vara du köpt från oss ber vi dig att omedelbart kontakta oss.
5.2 Vi följer konsumentköplagen och eventuella tvister följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
6. Personuppgifter
6.1 Genom att göra en beställning på vår webbplats samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.
7. Tillämplig lag och tvistlösning
7.1 Dessa köpvillkor tolkas och tillämpas i enlighet med svensk lag. Tvister som uppstår i samband med dessa villkor ska avgöras av svensk domstol.
8. Ansvarig för dataskydd
PRK Global AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
9. Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
10. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
11. Tvist och lagval
För kunder som är bosatta i ett annat EU-land än Sverige, finns möjlighet att lämna klagomål online genom EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar på http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Vi förbinder oss att följa beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan vid eventuell tvist. Eventuella tvister rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.